Menu

Popmusik

Strona o muzyce popularnej

Wpisy otagowane : Rock

Ostatnia recenzja

augustc

bring_me_the_horizon__amo1

Bring Me the Horizon - amo (2019) Sony


   01. I Apologise If You Feel Something – 2:19
    02. Mantra – 3:53
    03. Nihilist Blues (feat. Grimes) – 5:25
    04. In the Dark – 4:31
    05. Wonderful Life (feat. Dani Filth) – 4:34
    06. Ouch – 1:49
    07. Medicine – 3:47
    08. Sugar Honey Ice & Tea – 4:21
    09. Why You Gotta Kick Me When I'm Down? – 4:28
    10. Fresh Bruises – 3:18
    11. Mother Tongue – 3:37
    12. Heavy Metal (feat. Rahzel) – 4:00
    13. I Don't Know What to Say – 5:52

Ostatnia płyta recenzowana na Bloxie jest wyjątkowa. Utworom z tego krążka z jednej strony blisko do przebojów znanych z komercyjnych stacji radiowych. Z drugiej strony po ich przesłuchaniu czujemy się jakbyśmy dostali w twarz, niczym po seansie filmów Smarzowskiego. Ale o to przede wszystkim chodzi w muzyce pop-rock - żeby dobrze jej się słuchało i żeby poruszała.

Przez pierwsze dziesięć lat działalności Bring Me the Horizon dostarczał słuchaczom ekstremalną i gniewną muzykę wywodzącą się z metalu oraz punk rocka. Piąty studyjny album Anglików "That's the Spirit" przyniósł znaczącą zmianę stylistyczną. Kapela z Sheffield nie grała już utworów reprezentujących brutalny metalcore, tyko nowoczesny rock, czerpiący z różnych gatunków muzycznych.

Na "Amo" zespół kontynuuje drogę obraną na poprzedniej płycie. Znajdują się tutaj agresywne gitarowe riffy,  ale też nowoczesne elektroniczne brzmienia. Wszystko jest do tego bardzo przebojowe i stworzone przez znakomitych muzyków. Oprócz Bring Me the Horizon udział w nagraniu "Amo" wzięli też: Rahzel, znany z legendarnej hip-hopowej formacji The Roots, Grimes oraz lider Cradle of Filth, Dani Filth.

Najnowszy krążek Brytyjczyków przypadł do gustu wielu osobom. Fani starego, mniej ekstremalnego rocka oraz przebojów radiowych są zadowoleni z "Amo". Tylko wielbicielom metalcoru i Behemotha trochę nie w smak gdy słuchają takich kawałków jak: "Why You Gotta Kick Me When I'm Down?", "Medicine" czy "In the Dark". Określenie nowych piosenek Bring Me the Horizon  mianem pop-metal jest jak najbardziej na miejscu.

Wszystkie teksty znajdziecie na popmusik.pl

Roger Taylor - Fun in Space

augustc

Roger_Taylor__Fun_in_Space1

Roger Taylor - Fun in Space (1981) EMI

01. "No Violins" – 4:33
    02. "Laugh or Cry" – 3:06
    03. "Future Management" – 3:03
    04. "Let's Get Crazy" – 3:40
    05. "My Country I & II" – 6:49
   06."Good Times Are Now" – 3:28
   07."Magic Is Loose" – 3:30
   08."Interlude in Constantinople" – 2:04
    09."Airheads" – 3:38
    10."Fun in Space" – 6:22

Ignorowany nawet przez fanów Queen debiutancki krążek perkusisty Rogera Taylora to kawał świetnej rockowej muzyki. Lepszej niż niektóre nagrania jego macierzystego zespołu z lat 80. To, że Roger Taylor nigdy nie był statystą w jednym z najpopularniejszych angielskich zespołów ubiegłego wieku wie już coraz więcej osób. Trasy koncertowe Queen z Paulem Rodgersem i Adamem Lambertem oraz film "Bohemian Rhapsody" zrobiły swoje. Słuchacze kręcący z początku nosem na to co się teraz dzieje z jedną z największych legend show-biznesu coraz coraz bardziej doceniają Taylora i to co obecnie robi. I bardzo dobrze. Bez niego Brianowi Mayowi ciężko byłoby prowadzić cały ten rockowy cyrk.

Roger Taylor jest nie tylko perkusistą, choć muzycznie z instrumentami perkusyjnymi czuje się najbardziej związany, ale też świetnym wokalistą, autorem tekstów piosenek i kompozytorem. To, że świetnie śpiewa wiedzą wszyscy fani hard rocka i heavy metalu z lat 70. "The Loser in the End", Tenement Funster, "I'm in Love with My Car","Drowse","Fight from the Inside", "Rock It (Prime Jive)" to cudowne kawałki, które każdy szanujący się rockowy zespół chciałby mieć w swoim repertuarze. Po ich pierwszym przesłuchaniu aż ciężko uwierzyć, że to Queen. Roger Taylor naprawdę dobrze śpiewa i wiele osób w latach 70. dziwiło się, że nie jest wokalistą w swojej kapeli. Muzyk oczywiście wiedział jak wielkie umiejętności posiada i jako pierwszy członek Queen rozpoczął karierę solową! Było to na początku lat 80. Później wraz z klawiszowcem Spikiem Edneyem założył grupę The Cross, w której został wokalistą.

Kariera mistrza perkusji potoczyła się oczywiście mniej spektakularnie niż grupy Queen.  Wpływ na to miał marketing, bo muzycznie Roger Taylor miał na początku lat 80. dużo więcej do zaoferowania niż Królowa.  Przynajmniej dla fanów rocka. To był przecież okres, gdy Freddie Mercury wpadł w sidła diabolicznego Paula Prentera i pchnął zespół na nowe, dyskotekowe tory. Dla usprawiedliwienia Mercury'ego i Prentera warto zauważyć, że dyskotekowy, przesiąknięty kulturą gejowską styl jaki zaprezentował zespół w pierwszej połowie lat 80. był wtedy niezwykle modny. Szczyt powodzenia przeżywali wówczas Boy George, Jimmy Somerville czy Holly Johnson z Frankie Goes to Hollywood.

"Fun in Space" to rzecz, którą każdy kto lubi Queen powinien poznać i to nie tylko z powodu świetnej muzyki. W produkcję płyty zaangażowali się ludzie związani z zespołem. Inżynierem dźwięku i osobą, która zagrała na klawiszach był David Richards, który wyprodukował ostatnie trzy studyjne albumy Queen z Mercurym na wokalu. Obcy, który zerka na nas z okładki płyty to z kolei dzieło starego dobrego znajomego Rogera z czasów Smile, Tima Staffella, który napisał wraz z Brianem Mayem "Doing All Right" z pierwszej płyty zespołu "Queen".

Na płycie Taylora dominują oczywiście dźwięki rockowe, aczkolwiek zaznaczone są wpływy disco z lat 70. oraz Vangelisa. Być może wpływ na brzmienie albumu miał udział w przedsięwzięciu Davida Richardsa? Rozpoczynający płytę "No Violins" to mocny numer w stylu piosenek Queen zaśpiewanych przez Rogera. "Laugh Or Cry" z wyróżniająca się partią gitary akustycznej bardziej do dokonań londyńskiego zespołu przywodzi na myśl piosenki Davida Bowiego oraz Rogera Watersa. Rewelacyjny "Future Management" wyróżnia się przede wszystkim hipnotyczną linią basu i nasuwa skojarzenia z The Police. "Let's Get Crazy" to hołd dla rock 'n' rolla z lat 50., który Roger wraz z Freddiem tak uwielbiali. Blisko 7-minutowy utwór "My Country, Pts. 1 & 2" to pop-rock z dużą domieszką syntezatorów spod znaku ELO z popisowym partiami perkusyjnymi Rogera. "Magic Is Loose" to kolejny numer w stylu Watersa, natomiast żywiołowy i melodyjny "Airheads" to mocny, rytmiczny kawałek, który podobnie jak "No Violins" mógłby znaleźć się na jednej z rockowych płyt Queen z lat 70.

Reasumując debiutancki album  kolegi Freddiego Mercury'ego to rzecz, która zaskoczy niejednego fana angielskiego kwartetu. Na pewno "Fun in Space" nie jest rzeczą wybitną, ale był to kolejny ważny krok w muzycznym rozwoju tego uzdolnionego artysty, który później popisał się między innymi piosenką "Radio Ga Ga". Pierwotnie ten słynny kawałek nazywał się dość brzydko i wywoływał skojarzenia skatologiczne - "Radio Ca Ca". Słowa piosenki były z kolei mało subtelną krytyką popowych stacji radiowych. Ale to już zupełnie inna historia.

20 najlepszych utworów 2018 roku

augustc

To był znakomity rok w muzyce pop. Oprócz wielkich albumów takich artystów jak Mitski, Kamasi Washingtona czy Oneohtrix Point Never, notabene nie zawierających żadnych przebojów, zostało nagranych mnóstwo zapadających w pamięć numerów, które najpewniej będą towarzyszyć nam przez lata. Świetnym przykładem na to jest utrzymana w klimacie latynoskiego popu, gorąca ballada "Havana" Camili Cabello, chętnie emitowana w radiu i na imprezach od ponad roku. "Havana" już teraz jest wymieniana jednym tchem wraz z największymi hitami muzyki latynoamerykańskiej. W tym przypadku można zadać tylko pytanie czy Cabello stanie się sezonową sensacją czy też stanie się figurą na miarę Shakiry czy też Jennifer Lopez.

Świetne numery zaproponowała mająca za sobą traumatyczny rok Ariana Grande. Zainspirowany gatunkiem muzyki elektronicznej UK Garage "No Tears Left to Cry" oraz syntetyczna ballada "God is a woman" rządziły na radiowych playlistach na całym świecie i są przykładem na to jak można robić niebanalną muzykę pop. Aczkolwiek jest pewne ale. Teledysk do "God is a woman" jest doprawdy okropny i wygląda jak dzieło jakiegoś narkomana.

Wygląda na to, że amerykańscy filmowcy nie mają już prawie w ogóle fajnych pomysłów i kręcą byle co. Jak wiadomo od każdej reguły są wyjątki. Raper Childish Gambino zaprezentował jeden z najważniejszych i najbardziej szokujących teledysków dekady do utworu "This Is America". Wideo opowiada o przemocy w Ameryce i przyczyniło się w dużej mierze do sukcesu hip-hopowego utworu Childish Gambino.

Z pozostałych kawałków rapowych warto zapamiętać pierwszy z prawdziwego zdarzenia radiowy hicior Kendricka Lamara "All the Stars" nagrany do spółki z SZA, pożegnalny numer Mac Millera, do którego teledysk został nakręcony w trumnie oraz "Rockstar" Post Malone'a. Ten ostatni kawałek wywołał najwięcej kontrowersji ze wszystkich popularnych piosenek z ostatnich lat. Amerykański piosenkarz śpiewa w nim o posuwaniu prostytutek, braniu narkotyków i innych rzeczach z których znane są gwiazdy rocka. Tekst jest wyjątkowo wulgarny i dla wielu ludzi jest żenadą roku, ale trzeba stwierdzić, że nie każdy żyje i chce żyć po bożemu, tylko niektórzy wolą zabawiać się jak Post Malone we wspomnianej piosence.

Mijający rok pod względem piosenkowym nie był jednak rokiem raperów tylko pań, które grają muzykę pochodzącą z tradycji muzycznych korzeni Ameryki i inspirowaną tradycjami kultury amerykańskiej. Brandi Carlisle i Kacey Musgraves nagrały swoje przełomowe dzieła w tych klimatach. Jakby było tego mało z tym tematem postanowiła się zmierzyć electro-popowa piosenkarka Lady Gaga. Wyszło jej to na tyle dobrze, że za numer "Shallow" otrzymała po raz drugi w karierze nominację do Grammy w kategorii piosenka roku i nagranie roku (za pierwszym razem zgarnęła nominacje za sztandarowy utwór w karierze "Poker Face").

Z największą przyjemnością przedstawiam 20 wspaniałych piosenek z płyt wydanych w 2018 roku!

20. Mac Miller - Self Care

MacMillerSelfCare
19. Editors - Hallelujah (So Low)

editors_so_low


18. Nine Inch Nails - God Break Down the Door

Nine_Inch_Nails__God_Break_Down_the_Door
17. Kacey Musgraves - Slow Burn

kaceycolbert
16. Iggy Pop, Underworld  - Bells and Circle

15. Christina Aguilera and Demi Lovato -  Fall in Line

demi_1

14.  Beach House - Lemon Glow

beach_house_lemon_glow_cover

13. Anne-Marie - Friends

AnneMarie__Friends

12. Post Malone and 21 Savage - Rockstar

Post_Malone_and_21_Savage__Rockstar

11. Christine and the Queens – Girlfriend

Christine_and_the_Queens__Girlfriend

10. Loren Allred - Never Enough  

Loren_Allred__Never_Enough

09. Camila Cabello - Havana

Camila_Cabello__Havana

08. Jorja Smith - Blue Lights

Jorja_Smith__Blue_Lights

07. SZA and Kendrick Lamar - All the Stars

SZA_and_Kendrick_Lamar__All_the_Stars

06. Ariana Grande - No Tears Left to Cry

Ariana_Grande__No_Tears_Left_to_Cry

05. Ariana Grande – God Is a Woman

Ariana_Grande__God_is_a_woman

04. Childish Gambino – This Is America

Childish_Gambino__This_Is_America

03. Arctic Monkeys - Four Out of Five

Arctic_Monkeys__Four_Out_of_Five

02. Lady Gaga and Bradley Cooper - Shallow 

Lady_Gaga_and_Bradley_Cooper__Shallow

01. Brandi Carlisle - The Joke

Brandi_Carlisle__The_Joke

20 najlepszych albumów 2018 roku

augustc

Dobrych płyt w tym roku pojawiło się trochę. Co więcej poziom tych wydawnictw był dość podobny. Wszystko to spowodowało, że ciężko wybrać te najlepsze. Ale się udało. Oto 20 najważniejszych albumów 2018 roku!

20.Paul McCartney - Egypt Station

ROCK

Najbardziej na niekorzyść tej płyty nie przemawiają negatywne recenzje, których notabene jest mało, ale dorobek ex-Beatlesa. Nawet takie numery jak "C'Mon People" czy "The World Tonight" brzmiały lepiej od tego co się tutaj znajduje. Mimo to McCartney prezentuje się dużo lepiej od prawie wszystkich kolegów po fachu po 60. Wie też jak zdobyć młodszą publikę - najnowszy przebój Anglika "Fuh You" został nagrany z Ryanem Tedderem z One Republic, który przyczynił się do największych sukcesów komercyjnych Beyonce oraz Adele.

Nagrody i wyróżnienia:

11. miejsce - Rolling Stone


19.Young Fathers - Cocoa Sugar

MUZYKA ALTERNATYWNA

Szkocki zespół ma już na swoim koncie nagrodę Mercury za debiutancki album "Dead", ale to najnowszy krążek Young Fathers robi najlepsze wrażenie ze wszystkich płyt hip-hopowego kolektywu.

Nagrody i wyróżnienia:

1. miejsce - Popmatters, The Skinny, 5. miejsce - Fopp, The Line of Best Fit


18.Shame - Songs of Praise

PUNK


Debiutancki krążek Anglików zadowoli przede wszystkim fanów gitarowego, post-punkowego łomotu.

Nagrody i wyróżnienia:

1.miejsce - Rough Trade Shops, 3.miejsce - Esquire, 6.miejsce - NME


17.Twenty One Pilots - Trench

MUZYKA ALTERNATYWNA


Ta dziwna mieszanka rocka, hip-hopu i muzyki elektronicznej jest niezwykle przyjemna w odbiorze i można ją polecić praktycznie każdemu. Przebojowe numery są, aczkolwiek hity na miarę "Stressed Out" brak.

Nagrody i wyróżnienia:

1. miejsce - Rock Sound, 5. miejsce - Upset Magazine

16.Ariana Grande - Sweetener

POP

Najbardziej oczekiwana premiera muzyczna roku od Kobiety Roku magazynu "Billboard" zawiera piosenki charakteryzujące się świeżym brzmieniem i chwytliwymi melodiami.

Nagrody i wyróżnienia:

1. miejsce - Billboard,3. miejsce - Entertainment Weekly, 4. miejsce - Complex, People 7. miejsce - The New York Times


15.Cardi B - Invasion of Privacy

HIP-HOP

Cardi_B__Invasion_of_Privacy


Niedawno nikt nie przypuszczał, że najgorętszą postacią w rapie będzie kobieta ("Invasion of Privacy" to płyta roku opiniotwórczego tygodnika "Time"!). Posłuchajcie koniecznie rozbujanego "Drip" oraz rhythmandbluesowego "Ring" - takimi utworami Cardi B dała czadu i wpadła w ucho nawet ludziom, którzy za hip-hopem nie przepadają.

Nagrody i wyróżnienia:

1. miejsce - Time, Capital XTRA, Popbuzz, The Ringer,  Rolling Stone, 2.miejsce - Billboard, 8.miejsce - NME

14.Blood Orange - Negro Swan

MUZYKA ALTERNATYWNA

Wysublimowane brzmienie, piękne, atmosferyczne partie instrumentów elektronicznych oraz uzależniający głos artysty to główne atuty tego krążka.

Nagrody i wyróżnienia:

5.miejsce - Spin, 8.miejsce - NOW, Exclaim!


13.U.S. Girls - In a Poem Unlimited

MUZYKA ALTERNATYWNA

Największe wrażenie robi zdecydowanie początek album, który co wrażliwszych słuchaczy powali na ziemię. Dalej też jest bardzo dobrze.Art pop w najlepszym wydaniu od kultowej wytwórni 4AD.

Nagrody i wyróżnienia:

1.miejsce - Exclaim!, 4.miejsce - FLOOD, God Is In the TV

                                                                              12.Jack White - Boarding House Reach

BLUES ROCK

"Boarding House Reach" to rock jak się patrzy, ale pomysł wzbogacenia piosenek elementami innych gatunków muzycznych był naprawdę dobry.

Nagrody i wyróżnienia:

8.miejsce - Variety

                                                                                      11.The Internet - Hive Mind

                                                                                                 R&B, FUNK

The_Internet_Hive_Mind

Przełomowy album amerykańskiego kolektywu łączy w sobie r&b, funk, jazz i hip-hop. Miód na uszy dla fanów takich dźwięków.

Nagrody i wyróżnienia:

5.miejsce - Slant,10.miejsce - Variety

10. Kendrick Lamar - Black Panther: The Album

HIP-HOP, POP-RAP

Fani emocjonującego filmu science-fiction "Czarna Pantera" nie mogli sobie wymarzyć lepszego soundtracku. "Black Panther" jest krążkiem melodyjnym, gdzie nowoczesne brzmienia płynnie mieszają się z etnicznymi dźwiękami.

Nagrody i wyróżnienia:

5. miejsce - The Independent, Hot Press, 6. miejsce - Billboard, 8. miejsce - Variety, Complex

 

09. Kacey Musgraves - Golden Hour

COUNTRY POP

Kacey_Musgraves__Golden_Hour

Przyjemne country z popowym zacięciem. Wielkie wrażenie robią numery "Slow Burn" oraz "Golden Hour" i przypominają chwalebne dokonania Lady Antebellum i Taylor Swift.

Nagrody i wyróżnienia:

1.miejsce - Variety,American Songwriter, Entertainment Weekly, People, 2.miejsce - Noisey, Pitchfork, PopMatters, Rolling Stone, 3.miejsce - Billboard

                                                                 08.SOPHIE - OIL OF EVERY PEARL'S UN-INSIDES

                                                                                     MUZYKA ELEKTRONICZNA

Album nagrany przez Sophie i Cailę Thompson-Hannant wypełniają głównie szalone, eksperymentalne utwory zdominowane przez nowoczesne syntezatorowe dźwięki.
Nagrody i wyróżnienia:
1. miejsce -Crack Magazine, 2.miejsce -The Vinyl Factory, 3.miejsce-Bleep, 5.miejsce-Drowned in Sound.
                                                                                               07.Beach House - 7

                                                                                       DREAM POP, POP PSYCHODELICZNY

Magazyn "Rolling Stone" określił  melancholijną i melodyjną płytę "7" mianem boskiej.

Nagrody i wyróżnienia:
1. miejsce - A.V. Club, Recorder (Węgry), 2. miejsce - FLOOD, 3.miejsce - Treble, 5. miejsce -Stereogum, The New Yorker: Amanda Petrusich. 

                                                                                      06.Low - Double Negative

                                                            INDIE ROCK, DRONE, SLOWCORE, DREAM POP

Powolne tempo i senny nastrój to najbardziej charakterystyczne elementy tego hipnotyzującego krążka, którym zachwyca się większość dziennikarzy muzycznych. "Double Negative" to pierwszy album zespołu od lat, który wywołał takie zainteresowanie. Dla fanów alternatywnego rocka rzecz obowiązkowa.

Nagrody i wyróżnienia:
1. miejsce - Uncut, Drowned in Sound, musicOMH, 3. miejsce - Fopp, Spectrum Culture.

                                                                                   05.Idles - Joy as an Act of Resistance

                                                                                                    PUNK

Druga studyjna płyta punkowców z Bristolu przynosi dużo fajnej, hałaśliwej muzyki i jawnie nawiązuje do klasyki punk rocka.

Nagrody i wyróżnienia:

1. miejsce - Louder Than War, God Is In The TV, MondoSonoro, BBC Radio 6 Music, 2. miejsce - Drowned in Sound, Fopp, 3. miejsce - PopMatters, NME.
                                                                               04.Janelle Monáe - Dirty Computer

                                                                                            POP, FUNK, HIP-HOP

"Dirty Computer" to najlepiej oceniony przez recenzentów tegoroczny krążek i świetna propozycja dla fanów nowoczesnego popu oraz czarnej nuty. Są jednak tacy, którzy mówią, że to najbardziej przereklamowana tegoroczna płyta.

Nagrody i wyróżnienia:

1. miejsce - The Associated Press, Albumism, The New York Times: Jon Pareles, 2. miejsce - TIME, Slant Magazine, 4. miejsce - MOJO, 5. miejsce - Billboard.

                                                                               03.Oneohtrix Point Never - Age Of

                                                                                      MUZYKA ELEKTRONICZNA

Szalenie eksperymentalna, łącząca niejednorodne elementy mające swe źródło w różnych stylach, płyta jest dość przystępna dla większości odbiorców.

Nagrody i wyróżnienia:

4. miejsce - Sister Ray Records, 10. miejsce - Spin


02.Kamasi Washington - Heaven and Earth

JAZZ

Kamasi_Washington__Heaven__Earth

Kamasi jest jedynym nowym jazzmanem rozpalającym wyobraźnię słuchaczy muzyki pop-rock na świecie. Nowy album muzyka to prawdziwy kolos, ale za to  emocjonujący od początku do końca i zachwycający nawet laików.

Nagrody i wyróżnienia:

1. miejsce - MOJO, Fopp, KCRW, 3. miejsce - BBC Radio 6 Music, 4. miejsce - Consequence of Sound.

01.Mitski - Be the Cowboy

INDIE ROCK

Mitski__Be_the_Cwoboy

"Be the Cowboy" to płyta rockowa, co na pewno ucieszy wielbicieli gatunku. Ważne jest też to, że urodzona w Japonii Mitski to zupełnie nowy głos na scenie muzycznej. "Be the Cowboy" to piąty studyjny album piosenkarki, ale pierwszy, który został zauważony przez słuchaczy oraz krytyków.

Nagrody i wyróżnienia:

1. miejsce - Consequence of Sound, Vulture, FLOOD, Pitchfork, 2. miejsce - SPIN, The New York Times: Jon Pareles, 3. miejsce - TIME, 4. miejsce - Entertainment Weekly.

© Popmusik
Blox.pl najciekawsze blogi w sieci